Mateřská škola Svět

ŠkolkaKoncepce naší MŠ

Koncepce naší MŠ Svět

Naše základní a mateřská škola vznikla z jednoduché, ale hluboce zakořeněné myšlenky: vytvořit místo, kde se děti mohou cítit bezpečně, být samy sebou a zároveň objevovat svět kolem sebe s radostí a nadšením. Myšlenka na založení školy se zrodila z touhy nabídnout dětem něco víc – prostředí, které je bude inspirovat, motivovat a zároveň respektovat jejich individuální potřeby a jedinečnost. Tato myšlenka se stala skutečností.

 

Nabízíme vyvážené podnětné prostředí a program, na kterém se podílí kvalitní tým s vysokou osobní morálkou. 

 

 

Filozofií naší školky je rozvíjet samostatné a zdravé sebevědomí dětí cestou přirozené výchovy a umožnit vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb.

Pracujeme podle aktuálního Rámcového programu předškolního vzdělávání, konkretizovaného školním vzdělávacím programem, nabízíme kvalitní    péči o děti (zájmové kroužky, sportovní a kulturní akce, akce pro rodiče a děti).

 

Snažíme se rozvinout každou dětskou osobnost a dokázat, že existuje místo, kde je na všechno čas - naše mateřská škola. Děláme všechno pro to, aby děti byly maximálně spokojené a šťastné.

 

Dětský úsměv je pro nás tou nejlepší odměnou.

 

Žádost o přijetí do MŠ

Školka a učitelé

Nejsilnější stránkou školky je kvalitní a sehraný tým odborníků, učitelů a asistentů, kteří mají opravdový zájem o děti. Pracují na svém pedagogickém i osobnostním rozvoji. Svými postoji a jednáním jsou dětem dobrým příkladem.
Pomáháme dětem rozvíjet jejich obdarování, připravujeme je na jejich vlastní cestu. A především chceme být pro naše děti vzorem, který mohou na této cestě následovat.

Školka a zázemí

Podnětné, útulné, estetické a domácí prostředí – školka rodinného typu.
Herna, keramická dílna, taneční sál, zahrada, Montessori pomůcky, kvalitní vybavení, interaktivní tabule - to vše a ještě mnohem víc!

Školka a vzdělávání

Rozvoj kompetencí, které vytváří základ pro další vzdělávání – samostatnost.
Důraz na logiku, orientace na chápání obecných dějů ze života, prožitková pedagogika.
Individuální přístup k jednotlivým dětem (tempo, rozsah znalostí, způsob přijímání informací). Individuální péče pro předškoláky.
Podporujeme spolupráci (ne soutěžení), vzájemné učení a učení se v souvislostech.

Školka a výchova

  • Etická výchova – každý den je pro nás darem.
  • Ukazujeme dětem, že zájem jeden o druhého, přátelství, čestnost, upřímnost, přijímání slabších je cestou k hezkým mezilidským vztahům a skutečné radosti ze života. Opíráme se o hodnotové pilíře učitele národů J. A. Komenského.
  • Jazyková výchova zaměřená na zvládnutí potřebné výbavy mateřského jazyka včetně výslovnosti pro nástup do ZŠ propojená pouze se seznamováním (v podstatě jen nějakou registrací) s cizím jazykem – aby dítě vědělo, že cizí jazyky existují. Pokud dítě nežije v bilingvním prostředí, nezískává výukou cizího jazyka žádný prokazatelný náskok před dětmi, které se s výukou angličtiny setkají až na ZŠ. Naopak se často stává, že děti pokulhávají s výslovností v mateřském jazyce a nejsou dostatečně připraveny na školní docházku.
  • Výrazně posílená estetická výchova, zejména v oblasti výtvarné, taneční a hudební
  • Základní společenská etiketa.
  • Pohybová výchova – maximum pohybu během dne.
  • Respektující výchova – přístup, ve kterém především vlastním příkladem učíme děti přijímat druhého takového, jaký je. Opíráme se o hodnotové pilíře českého psychologa Zdeňka Matějčka.
  • Environmentální výchova – proaktivní vztah k životnímu prostředí (vlastní záhonek s bylinkami a zeleninou, třídění odpadu, akvárium a šneci ve třídě – děti se samy starají o zvířátka).

Školka a nadstandardy

  • Logoped – individuální a skupinová péče pro děti 1x týdně.
  • Provoz – oficiální provoz školky je od 6:00 do 16.30 hodin.
  • Bio potraviny v jídelníčku – zejména čaje, mléčné výrobky, prvky zdravé výživy (nikoli výstřední makrobiotická strava, ale pestrost, sladíme medem nebo třtinovým cukrem, mléčné výrobky střídmě, vápník doplňujeme z jiných potravinových zdrojů).

Školka a metody práce

Kvalita a úroveň vzdělávání ohodnocená nejen rodiči, ale také nadprůměrným hodnocením České školní inspekce.

  • Prožitková pedagogika – téma, o kterém si s dětmi povídáme, prohlubujeme praktickým zážitkem, např. exkurzí, výletem či přímou praktickou činností ve školce. Vedeme děti k samostatnosti, schopnosti prakticky uvažovat a za své činy nést zodpovědnost.
  • Montessori prvky – průběžně během celého výchovně-vzdělávacího procesu.
  • Děti čtou dětem – čtení a workshopy s dětmi ze základní školy.
  • Keramika, grafika, kombinované výtvarné techniky, kutilství – rozvoj tvořivosti, manuální zručnosti, trpělivosti náročnější práci dokončit.

Školka a rodiče

Primární zodpovědnost za vzdělání dětí je v rukou rodičů. Velmi si vážíme jejich důvěry, pokud nám svěří své dítě.
Do školky přijímáme děti zpravidla od 3 let. Mladší děti přijímáme po důkladném zvážení (dítě by mělo být dostatečně vyzrálé, aby byl pobyt ve školce pro něj přínosem, nikoli újmou).


Rodiče, kteří se rozhodnou pro naši školku, preferují pro výchovu a předškolní vzdělávání svých dětí klidnější rodinnou atmosféru, důraz na etický rozměr výchovy, transparentní koncept s konkrétními aktivitami a laskavý, ale důsledný přístup.


Součástí procesu tvorby prostředí, kde se děti cítí dobře, jsou také aktivity, do kterých se rodiče zapojují. Jde o pedagogickou diagnostiku, konzultace a společné akce pro rodiče s dětmi. Spolupráce školky a rodiny pomáhá dítěti správně nastavit hranice ve výchově a vzájemnou důvěru.

Školka Svět – CHTĚJTE TO NEJLEPŠÍ PRO SVÉ DĚTI!