Mateřská škola Svět

ŠkolkaJak pracujeme v naší MŠ

Jak pracujeme v naší MŠ

Klademe velký důraz na motivaci pro hru

Dítě se nejlépe „učí“ na základě činností, kterými se ze svého zájmu zabývá a v čem se aktivně uplatňuje.

Vzhledem k tomu, že v předškolním období hra dominuje nad učením, musí být součástí všech činností, které se v průběhu dne v MŠ odehrávají. Herní místost má zajímavé hračky a hry pro zvídavé děti.

 

Věnujeme pozornost tělesnému i psychickému zdraví dětí

Veškeré potřeby vlastního „já“ dítěte jsou zaměřeny na budování a posílení pocitu sebedůvěry.

Snaha dosáhnout uznání formuje sebedůvěru člověka v různých kombinacích a s různou intenzitou. Pocit sebedůvěry se vytváří od okamžiku prvního nadechnutí neustálým srovnáváním se s okolím.

 

Naše mateřská škola je místem, kam děti, rodiče i učitelé chodí rádi, mají důvěru v naši práci a pedagogové pracují s nadšením. Vytváříme přátelské a podnětné prostředí, kde si děti nejen hrají, ale také se učí a rozvíjejí všechny důležité dovednosti pro život.

Jsme otevření novým vzdělávacím metodám a neustále se vzděláváme, abychom dětem nabídli to nejlepší. Každé dítě je jedinečné, a proto mu věnuje naše MŠ individuální přístup.

Rodina a školka - spolupráce je klíčová

V dnešní uspěchané době rodiny často bojují s nedostatkem společně stráveného času. Proto rodiče aktivně zapojujeme do dění ve školce, podporujeme jejich spolupráci s pedagogy a pravidelně organizujeme akce, které posilují rodinné vztahy.

  1. Flexibilní docházka podle Vašich potřeb: Děti mohou do školky docházet na celý týden, nebo jen ve vybrané dny, které si rodiče určí dle potřeby rodiny. Programy jsou dopolední, odpolední i celodenní.
  2. Pozvolná adaptace: Začátky ve školce mohou být pro děti i rodiče náročné. Proto klademe důraz na plynulou adaptaci, aby se děti postupně seznamovaly s novým prostředím, navazovaly vztahy s pedagogy, spolužáky a cítily se u nás jako doma (s rodiči, prarodiči).
  3. Spolupráce a sociální dovednosti: Učíme děti, jak fungovat v kolektivu, komunikovat a budovat vztahy s vrstevníky. Rozvíjíme schopnost dětí žít ve společenství ostatních dětí, přizpůsobit se a navzájem spolupracovat.
  4. Rozvíjíme komunikativnost: Vedeme děti k navazování kontaktů mezi sebou navzájem, kontaktů mezi dítětem a učitelkou, dítětem a dospělým. Posilujeme prosociální chování ve vztahu k druhému v dětské skupině.
  5. Vedeme děti k samostatnosti: Velký důraz klademe na to, aby děti postupně co nejlépe zvládly sebeobslužné činnosti (svlíkne se, oblíkne a obuje, zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice, jí s příborem, vysmrká se, je samostatné při jídle, zvládá samostatně osobní hygienu, zvládá drobné úklidové práce - posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví další pomůcky, srovná hračky a mnoho dalšího).
  6. Respekt k pravidlům a hodnotám: Vedeme děti k základním společenským návykům a pravidel během pobytu v MŠ.
  7. Týmový duch: Zaměřujeme se na společnou hru, která vede děti ke spolupráci, učí je spolu komunikovat, dohodnout se a rozvíjí vyjadřovací schopnosti.
  8. Samostatné i společné aktivity: Vedeme děti učit si hrát samy i po skupinkách, hru se snažíme dále rozvíjet, pomáháme dětem zvolit si správně hračky a pomůcky, necháme děti, aby si hru a aktivitu volily dobrovolně (tzn. děti se mohou, nemusí do aktivit kdykoliv zapojit nebo rozhodnout se z aktivity odejít). Při aktivitách děti pozorujeme, zbytečně do společných her nezasahujeme.
  9. Rozvíjíme koncentraci: Vedeme děti k tomu, aby se určitý čas (přiměřený jejich věku) dokázaly soustředit na hru nebo činnost, neodbíhaly a uměly si po sobě uklidit hračky a pomůcky.
  10. Učíme říct si o pomoc: Děti vedeme k tomu, aby se nebály a uměly si samy říci o pomoc nebo o radu.
  11. Kreativita a tvořivost: Vytváříme pro děti podnětné zajímavé prostředí, které podporuje jejich tvořivost a kreativitu.
  12. Zručnost: U Vašich dětí rozvíjíme zručnost, manipulační schopnosti, výtvarné dovednosti, rozvoj jemné a hrubé motoriky, zvládnutí správného držení tužky, štětce.
  13. Rozvíjíme fantazii a soustředění zároveň: Díky častému čtení příběhů a pohádek rozšiřujeme slovní zásobu Vašich dětí, schopnosti porozumění textu a soustředění. S dětmi si také každý den kolektivně i individuálně povídáme.
  14. Vztah k hudbě: U dětí rozvíjíme základní hudební a pohybové dovednosti.
  15. Matematická gramotnost: Vedeme děti k pochopení prostorových a základních číselných matematických pojmů.
  16. Bezpečné prostředí: Stále v naší MŠ vytváříme podmínky pro to, aby k nám děti i rodiče chodili rádi, cítili se tu bezpečně. Navzájem se učíme respektovat a respektujeme individuální zvláštnosti dítěte. Protože víme, jak je důležité zachytit nedostatky v řečovém projevu dětí, již při jejich vstupu na naši školu provádíme vstupní pozorování. Speciální pedagog v naší škole navrhne optimální postup logopedické terapie a společně s rodiči pracujeme na jejich odstranění. Učitelé uplatňují zásady dobré školy a individuálního přístupu k jednotlivým dětem. Věnujeme velkou pozornost vývojovým poruchám a jejich včasnému odhalení, uplatňujeme individuální přístup k těmto dětem a vypracováváme pro ně speciální individuální plány.
  17. Sebevědomí a samostatnost: Posilujeme sebevědomí, sebedůvěru, získání jistoty, interaktivní a komunikativní dovednosti dítěte.
  18. Zapojujeme rodiče do dění: Snažíme se o spoluúčast rodičů při různých akcích, výletech, při řešení event. problémů atd. Snažíme se o oboustrannou důvěru, otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt a upřímnost. Rodiče pravidelně informujeme o všem, co se v MŠ Svět děje nebo bude dít.
  19. Kladný vztah k učení: Námi zvolené cíle naplňujeme a děti motivujeme pomocí pohádek, příběhů nebo říkanek. Pěstujeme kladný vztah ke knihám a ke vzdělání.
  20. Kladný vztah k okolnímu světu: Klademe důraz na střídání ročních období, na posilování rodinných vztahů, posilování vztahů k přírodě a ke zvířatům, propojování s prostředím, které nás obklopuje, poznávání a dodržování tradic z domova i z jiných koutů světa.