NTC Learning

NTC Learning

NTC Learning

NTC Learning je unikátní systém učení dětského mozku, založený na vědecky ověřených cvičeních, která zvyšují efektivitu využívání mozkové kapacity. Děti se učí hravou formou, což podporuje jejich schopnost přemýšlet, propojovat koncepty a hledat řešení

Děti cítí radost pokaždé, když se jim podaří vyřešit problém, který může nastat během hry. Z tohoto důvodu je důležité seznámit děti se způsoby učení, které se podobají hře, protože to jim umožní přemýšlet, propojit koncepty a přijít s řešeními, zapojit se do aktivit, které se jim budou líbit, což jim v rozvoji velmi pomůže.

 

Logo:

V čem spočívá NTC Learning?

✅ Je to unikátní systém učení dětského mozku
Trénink je založený na poznatcích neurologickém výzkumu
Kombinuje různé techniky, čímž podporuje tvorbu neuronových spojení (tzv. synapsí)
Zvyšuje efektivitu učení a paměti

Kdo vynalezl NTC Learning?

Na vývoji programu se podílel expertní tým lékařů, psychologů a pedagogů. Autorem metody je srbský lékař MUDr. Ranko Rajović, odborník na vzdělávání a člen pracovní skupiny pro nadané děti Mensy International. Přednáší na šesti fakultách ve čtyřech zemích a se svým programem spolupracuje s UNICEF.

V současnosti je využíván tento program v pěti evropských zemích.

Co zjistily vědecké výzkumy?

NTC Learning je jedinečný systém rozvoje dětského mozku, založený na vědecky ověřených cvičeních, která pomáhají efektivněji využívat mozkovou kapacitu. Výzkumy ukazují, že 75 % neuronových spojení (synapsí) se vytvoří do 7 let věku dítěte, přičemž 50 % vznikne už do 5 let. Proto je klíčové zaměřit se na předškolní období, kdy mozek nejintenzivněji rozvíjí svou kapacitu pro učení a paměť. Pokud formální školní vzdělávání využívá už jen zbývajících 25 % mozkového potenciálu, je zřejmé, že rozvoj dítěte do 6 let hraje zásadní roli v jeho budoucím vzdělávání.

Techniky využívané při NTC Learningu

  • Pohybové hry, motorická cvičení – točení kolem své osy, chůze po čáře, podbíhání lana, modelování, navlékání korálků, knoflíků, kutálení míčkem atd.
  • Hry se symboly – dopravní značky, vlajky států, značky aut.
  • Paměťové a logické hry Kimova hra (zapamatování barev, čísel, slov, předmětů), hry - Co se změnilo? Najdi rozdíl! Co s sebou na pustý ostrov? apod.)
  • Hudební aktivity, rytmická cvičení – rytmický kruh, vytleskávání rytmu a slov, hra na tělo

 

Jak NTC Learning provádíme?

NTC Learning doplňuje běžný program v mateřské škole, aniž by narušoval výchovně-vzdělávací činnost. Lze jej zařadit do krátkých volných chvilek, chvilek před spaním, během odpoledních her nebo jako součást pravidelných aktivit v odpoledních hodinách, kdy si děti převážně hrají.

Příkladem mohou být pravidelné rituální činnosti, jako je:
🔄 Ranní otáčení kolem vlastní osy
🏀 Dopolední hry s míčem zaměřené na motoriku

Díky tomu děti rozvíjejí své schopnosti přirozenou a hravou formou.

 

Důležitost spolupráce s rodiči a pedagogů

Účinnost NTC Learningu výrazně roste zapojením rodičů, kteří se aktivně podílejí na procesu a získávají informace o práci s dětmi v mateřské škole.

Tento přístup je systematický a dlouhodobý, přičemž rozvíjí nejen děti, ale i pedagogy, kteří se sami neustále učí a zdokonalují.

Aby byl program efektivní, pracuje se s dětmi v krátkých, ale pravidelných úsecích. Každá fáze je důležitá a nelze ji přeskočit. Klíčovým prvkem je vnitřní motivace dětí a úzká spolupráce s rodiči.

 

Přínosy a pozitivní účinky NTC Learningu

  • Podporuje růst neuronových spojení, což zlepšuje mozkovou kapacitu
  • Podporuje kreativitu a logické myšlení – děti se učí řešit problémy a hledat souvislosti
  • Posiluje koncentraci a paměť – trénink mozku zábavnou formou zlepšuje schopnost soustředění
  • Přispívá k rozvoji řečových schopností – zapamatování symbolů a rytmická cvičení pomáhají s jazykovým vývojem
  • Rozvíjí pohybovou koordinaci a jemnou i hrubou motoriku
  • Působí preventivně proti poruchám učení a usnadňuje dětem vzdělávání – včasná stimulace mozku může snížit riziko dyslexie, ADHD či poruch soustředění